Generelle bestemmelser
Bestilling
Reservation af transport hos SneXpressen kan ske ved telefonisk henvendelse på +45 7020 1747, via mail info@sneexpressen.dk eller onlinebooking her. Ved bestilling opkræves den totale pris med det samme. Der kan anvendes VISA-Dankort samt andre gængse kreditkort.
Ændringer
Kunden har mulighed for at ændre rejseperioden indtil 30 dage før afrejse. Der betales et gebyr på kr. 100,- pr. person. Ændringer mindre end 30 dage før afrejse, betragtes som en afbestilling og en ny bestilling. Der kan foretages navneændringer mod et gebyr på kr. 100,- pr. person.
Afbestilling
Ved afbestilling indtil 30 dage før afrejse, tilbagebetales det indbetalte beløb minus kr. 200,- pr. person. Ved afbestilling mindre end 30 dage og før 48 timer før afrejse er 50 % af rejsens pris tabt. Ved afbestilling mindre end 48 timer før afrejse er rejsens totale pris tabt. Bemærk, ved afbestilling af rejser til specialtilbud, er rejsens totale pris tabt uanset afbestillingstidspunkt.
Prisændringer
På grund af stort udsving i priser på brændstof m.m. kan priserne hos SneXpressen blive reguleret løbende. Dvs. at priserne kan ændre sig i både positiv og negativ retning uden varsel.
Den pris der fremgår ved rejsens bestilling (og betaling) er den gældende og vil ikke blive justeret op eller ned.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer, og evt. e-mail adresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos SneXpressen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi indsamler personoplysninger via vores website og ved telefonisk eller personlig henvendelse, med henblik på at indgå og opfylde aftalen med dig, om den ydelse du gerne vil modtage fra SneXpressen.
Kundeservice- og finansafdeling ved SneXpressen har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Oplysninger afgivet til SneXpressen videregives ikke til tredjemand med mindre dette er nødvendigt for at opfylde den aftale vi har med dig som kunde, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig, hvilket formål de anvendes til, hvem oplysningerne evt. videregives til, og hvortil oplysningerne stammer, såfremt de ikke er afgivet af dig selv. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed kan rettes til SneXpressen.
SneXpressen forbeholder sig ret til løbende at ændre og opdatere vores persondatapolitik, hvorfor der opdateres her på hjemmesiden.
Ruten
Ruter sydpå: Der er afgang fra sjælland, fyn og jylland samt på visse afgange fra Malmö. I nogle perioder er det muligt fra sjælland at tilkøbe transport via Rødby-Puttgarden. Ellers køres der via Storebælt. Der kan forekomme busskifte, ligesom der på visse afgange anvendes lokale transportører ved ankomst til udlandet.
Ruter nordpå: Der er afgang fra jylland, fyn og sjælland. Fra sjælland køres via færgeoverfart Helsingør-Helsingborg.
Bagage
Af hensyn til bussens begrænsede bagageplads samt bussens sikkerhed må der maksimalt medbringes følgende bagage:
1 normal kuffert (max 25 kg)
1 skipose med 1 par ski/stave eller 1 stk. snowboard
1 støvletaske
1 stk håndbage
Det er ikke tilladt at medbringe andet bagage eller madvarer i skiposen og støvletasken.
Eventuelt ekstra bagage kan af pladshensyn blive afvist af chaufføren.
SneXpressen er ikke ansvarlig for mistet eller beskadiget bagage under transporten. Her henvises til eget forsikringsselskab eller der kan tegnes en rejseforsikring med bagagedækning.
Passageren har selv ansvar for, at bagagen kommer med og af bussen, også ved evt. busskifte.
SneXpressen påtager sig intet ansvar for for mistet eller beskadiget bagage under transporten.
Opsamling
Husk at fremmøde ved opsamlingssted er senest 15 min. før afgang. SneXpressen er ikke erstatningspligtige over for kunder, der ikke møder rettidigt op ved opsamlingssted.
Forsinkelser
SneXpressen er ikke erstatningspligtig for forsinkelser, der skyldes vejrlig, ændret rejserute eller trafikforstyrrelser.
Aflysning
SneXpressen forbeholder sig ret til at aflyse en afgang, såfremt der ikke tilstrækkelig tilmelding. Bookede deltagere vil få besked senst 10 dage før afrejse og det indbetalte beløb vil blive tilbagebetalt.
Bussen
Det er ikke tilladt at ryge i bussen. I forbindelse med tilslutnings kørsel i Danmark og Italien kan der ikke forventes samme busstandard. Synligt berusede personer kan afvises af chaufføren
Pas/visum
Kunden er selv ansvarlig for, at pas/visa er gyldigt til de lande der berøres af transporten. Kunder uden gyldigt pas/visa vil blive efterladt ved grænsekontrollen og taber såvel retten til viderebefordring samt refusion af rejsen.
Afbestillingsforsikring
Vi anbefaler at tegne en afbestillingsforsikring, som dækker ved akut opstået lægedokumenteret sygdom hos den rejsende selv, ægtefælle/samlever, forældre eller hjemmeboende børn.
Rejseforsikring
Det anbefales at tegne rejseforsikringen. Dette kan ikke tegnes hos SneXpressen.
Reklamationer
Eventuelle reklamationer skal ske straks til SneXpressen. Eventuelle mangler undervejs skal påtales over for transportselskabet. Eventuelle mangler undervejs, der ikke er påtalt over for transportselskabet eller SneXpressen taber retten til indsigelse.
SneXpressen behandler kun reklamationer som efterfølgende er fremsendt skriftligt. Disse skal være SneXpressen i hænde senest 10 dage efter hjemkomst.
Forsikringer og garantier
SneXpressen er tilsluttet den udvidede ansvarsforsikring og registreret i Rejsegarantifonden gennem VIKINGBUS Danmark A/S som er operatør med nummer 3402.